jeudi 11 avril 2013

Écrans boutons

Apple a déposé un brevet intéressant décrivant de mini écrans flexibles et tactiles.


Disposés à la périphérie d'un appareil iOS ou de l'écran, ces mini écrans deviendraient des boutons contextuels qui évolueraient en fonction des besoins spécifiques du moment. Leur flexibilité permettrait probablement de garder en dessous une partie mécanique, qui serait masquée. Elle est indispensable dans certaines conditions comme le plantage total d'un iPhone.
Pour le reste, Apple décrit quelques usages potentiels et l'idée semble bonne même s'il ne sera pas pratique de naviguer dans des boutons ou de lire le contenu de ces mini écrans s'ils sont sur la tranche d'un appareil.

TSM


On sait qu'Apple travaille avec ses autres partenaires pour se passer au plus vite de Samsung. L'une des choses les plus difficiles dans ce domaine est d'arriver à fabriquer ses puces Ax sans son aide. Or, Samsung produit ces puces mais aurait aussi participé à leur conception, déjà moins pour le A6.
Aux dernière nouvelles, Apple aurait réussi à se passer totalement de Samsung pour faire le design de sa prochaine puce A7. Cette puce, dont la sortie ne serait prévue que début 2014, sera certainement produite par TSMC.
Ces nouvelles rumeurs donnent de nouveaux éclairages sur d'autres choses. Pour commencer, il est donc plus que probable que l'iPhone 5S embarque encore une puce A6, probablement un dérivé amélioré de l'A5X, certainement au niveau graphique. Dans ce cas, la terminologie S s'imposerait.
Il ne reste plus qu'à souhaiter à Apple que cette transition se passe au mieux. La société a pu survivre sans difficultés à une pénurie majeure d'iMac pendant des mois. Ce serait un autre problème si elle avait autant de difficultés à fournir des iPhone.

mardi 9 avril 2013

AA.nyse


Alcoa kicked off the first quarter earnings season delivering a bottom-line beat on the back of solid demand from the aerospace and auto markets.
The self-proclaimed leading aluminum producer saw adjusted net income nearly double to $121 million in the first quarter.  At 11 cents per share, Alcoa’s earnings topped wall street’s consensus expectations, which called for 8 cents per share.
Revenues slid to $5.83 billion in the quarter, down from $6 billion a year ago and just shy of the $5.86 billion estimate.  Adjusted EBITDA, a measure of cash flow, gained 15.6% to $690 million.  The company highlighted productivity improvements and higher volumes in their downstream business, partially offset by higher pension and maintenance costs.


“This was a strong quarter led by record profitability in our downstream business, improved results in our midstream business, and remarkable upstream performance in the face of weak metal prices,” said Klaus Kleinfeld, Alcoa Chairman and Chief Executive Officer. “Our mid and downstream businesses now account for 72 percent of our total after-tax operating income while our upstream business continues to move down the cost curve. We achieved these results by focusing on the things we can control and by pressing Alcoa’s innovation edge, scale, and strength in end markets.”
Alcoa’s management forecasts 2013 global aluminum demand will grow 7%, while the market will slightly tighten as supply contracts.

ipo soon

The planned initial public offering of SeaWorld Entertainment Inc. is about to get a lot larger than previous estimates. The operator of SeaWorld, Shamu and Busch Gardens brands now plans to raise as much as $500 million. 

SeaWorld intends to use the remaining proceeds to pay toward its term loans.




http://seaworldparks.com/


dimanche 7 avril 2013

Shops Open, J.C. Penney Stock Climbs a Little


Today marks the opening of the long-awaited in-store shops at J.C. Penney Co. Inc. JCP.nyse stores. About 500 of the company’s 1,100 stores will unveil in-store shops from Martha Stewart, designer Michael Graves  and others...


For those with short memories, these shops were among the first major changes announced by CEO Ron Johnson after he took the reins at J.C. Penney. Another big part of Johnson’s plan was to eliminate coupons and weekly sales, replacing them with what was called “Fair and Square Pricing” every day. The store’s customers hated the lack of sales and coupons and stayed away in droves.
The shop-in-the-stores concept ( Ikea style ) is also threatened by a lawsuit against J.C. Penney and Martha Stewart Living Omnimedia Inc. MSO.nyse by Macy’s Inc....... Macy’s claims to have an exclusive deal with Martha Stewart, and J.C. Penney has had to lower its sights for using the Stewart brand on many household items The suit went to trial in February.

http://gerrypizza.blogspot.ca/2013/03/ce-matin-sur-radiopiratecom.html
Un de mes sujet sur radiopirate.com le 6 Mars dernier